Terug

Korrel 240

Visuele Identiteit

Dit was de filosofie achter de bedrijfsnaam:

Korrel 240 is het schuurpapier dat je gebruikt voordat je de laatste laklaag aanbrengt.

Ik ben dat schuurpapier. Al het harde werk, de voorbereiding heb je zelf gedaan. Ook daarna zul je nog weer met de kwast aan de slag moeten, maar ik kan je helpen daarvoor een goede basis te leggen.

Heb je een plan, een idee, een onderneming en loop je ergens in vast dan wil ik je ondersteunen vanuit mijn eigen kennis en ervaring.

Ik ben een softwareondernemer met 25 jaar ervaring: klein begonnen, de onderneming uitgebouwd naar 5 (internationale) vestigingen en 70 medewerkers. In 2015 heb ik deze onderneming succesvol verkocht. In die tijd heb ik zelf software ontwikkeld, ontworpen, verkocht, teams gemanaged, een onderneming opgebouwd en een boel ervaren en geleerd.

Korrel 240 staat voor kwaliteit, ervaring en vakkennis. Dit geldt ook voor de software die ik ontwikkel.

Op basis van de rationale achter de naam ben ik gaan nadenken over het logo. Uiteindelijk heb ik besloten om gebruik te maken van de vorm van het schuurpapiertje. Het idee hierachter is dat Korrel 240 jouw bedrijf verder kan helpen met dingen die zij het meest nodig hebben (oranje gekleurd.) Door gebruik te maken van grijs probeerde ik de ervaring en vakkennis terug te laten komen. Het oranje vakje staat voor de energie die er gegenereerd wordt door Korrel 240

logo korrel240
logo korrel240 logo korrel240

Korrel 240 zou eventueel in de toekomst ook applicaties gaan maken. Hiervoor Heb ik een template opgesteld, waar bij iedere applicatie de naam kan worden uitgebeeld doormiddel van initialen.

Mijn werk

Naar boven