Terug

Verfrissende Energie

Visuele identiteit ontwerp

Verfrissende energie verkoopt en installeert airconditioners en zonnepanelen. Het logo en de huisstijl geeft een indruk van deze producten met een warme, dynamische en professionele uitstraling.

Het beeldmerk bestaat uit drie rechthoeken met afgeronde hoeken in de vorm van een omgekeerde piramide. Dit geeft de indruk van een letter V, het eerste initiaal in de bedrijfsnaam. Door de plaatsing van de afgeronde hoeken krijgt het logo een gevoel van rotatie. Dit is een referentie naar de ventilator in airco’s. Ook geeft de rotatie op een abstracter niveau een referentie naar energie en de opwekking hiervan.

De primaire kleuren in de huisstijl zijn oranje en blauw. Wat een energieke, warme uitstraling geeft, maar ook vertrouwen en professionaliteit. Er wordt gebruik gemaakt van de lettertypes Bree Serif en Poppins. Bree serif is een slab-serif font die zorgt voor een vriendelijke, vertrouwelijke en toegangbare uitstraling. Het karakter dat dit lettertype heeft maakt het perfect voor kopjes en grote tekst. Poppins is een geometrisch schreefloos lettertype dat voor een informele, maar stoere uitstraling zorgt die goed aansluit bij de vormen in het logo. De letters zijn bijna mono linear wat de moderne uitstraling versterkt en zorgt voor een technisch tintje binnen de huisstijl.

logo verfrissendeenergie
logo verfrissendeenergie
icon verfrissendeenergie icon verfrissendeenergie
logo verfrissendeenergie

Mijn werk

Naar boven